Sykkeistä

Olin ensin sitä mieltä että en ala tännekkin avautumaan noista sykkeistä mutta teen sen kumminkin.

Mä oon kovasti pohtinut näitä ja tullut siihen tulokseen että kyseessä on joku virus jota ei välttämättä osata vielä etsiä verestä. Tai terveyskeskuksen testit vain ovat niin suppeat että se rajautuu sen takia pois. Tuntuu välillä että mun keho on kuin mopo josta joku on poistanut rajoitin ruuvin ja se menee laittoman kovaa:



Kaiken järjen mukaan tuon ei pitäisi olla mitenkään mahdollista fysiologisesti. Mun maksimisyke on 200 ja tuolla lenkillä keskisyke 180. Fiilis oli hyvä, ei tuntunut pahalta. Oli pimeää joten en oikein katsonut mitä mittari näyttää. Tässä on se syy miksi välttelen ulkona ajoa. Ajaessa ei tunnu pahalta eikä edes hengästytä vaikka sykkeet ovat aivan tapissa.

Pari päivää myöhemmin:




Huomattavasti parempi mutta väsymys nosti loppu lenkistä sykkeet taas pilviin.


Ja sitten:



Rullat ovat ainoa keino ajaa pk-alueella kun ulkona kelit ovat mitä ovat. Jos ajan päivä tolkulla korkeilla sykkeillä niin oireina on korkea leposyke, ahdistus, masennus, väsymys ja vihlonta rinnassa. Ei kiva. Tasan tarkkaan samaa settiä mitä viime talvena. Nyt sentään olen ajanut vähän ulkona ja ajanut sisällä järkevällä syke alueella. Myllyssä en mene mielelläni ajamaan radalle, sykkeet karkaavat helposti ja muiden imussa tulee ajettua liian kovaa.

Odotan todella kovasti sitä että lumet sulavat ja voin ajaa pitkiä hitaita lenkkejä ulkona ja rakentaa sitä pohjaa joka piti ajaa talvella.

Toivottavasti tämä oli viimeinen talvi eikä uusi enää ensi talvena. Viime kesänä oireet hävisivät kokonaan raskaan kevään jälkeen ja pystyin ajamaan täysin normaalisti.

Syksyllä TdH meni aikaan 4 h 33 minuuttia. Nyt just mä en edes jaksa uskoa ajaneeni sitä tuohon aikaan ja mikäköhän mahtaa olla ensi syksyn aika? 5 h ja rapiat päälle?

------------

Toista se oli tosiaan viime kesänä. en nyt muista mikä tämän lenkin pointti oli (hidastelua ja vetoja ilmeisesti?) mutta tähän jos pääsisi ni kiva olis.


Kommentit

  1. Hei mikä tuo ohjelma on, josta olet nuo kuvankaappaukset ottanut? Vaikuttaa aika käyttikseltä laitteelta, varsinkin sellaiselle joka ehkä vähän tarkemmin haluaisi analysoida omia suorituksiaan.

    Ja kyllä mä uskon (vaikkei tunnetakaan), että sä saat sykkeesi kuriin :)

    VastaaPoista
  2. Moi Tuomo!

    Mulla on mittarina Polarin CS600X ja tuo ohjelma on Polar pro trainer 5. Olen tykännyt oikein paljon, pystyy tarkasti näkemään nopeudet ja sykkeet helposti :)

    kiitoksia, kova tseppi on päällä :D Hyviä treenejä sinne!

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Suositut tekstit