>:/

Tämä Helmikuu saisi jo toden totta loppua. Mi not likes.

Kelit ovat aivan kammottavat ja ajaminen on haasteellista. Nastarenkaiden vaihdosta lähtien olen päivittäin kärsinyt eri asteisesti ns. varvaskosketuksesta eli kenkä osuu renkaaseen kun kampi on ns. väärässä asennossa ja etupää heilahtaa ja siitähän ei koskaan seuraa mitään kivaa. No tänään kotimatkalla tuo henkinen selkäranka katkesi asian tiimoilta. Pehmeää loskaa tiet tulvillaan ja etupää haki koko ajan. Myös kenkä osui koko ajan renkaaseen. Kävin jo selvittelemässä mahdollisuutta lyhyempään kampeen ja vastaus oli "ei kannata."

No ei sit, itketään ja ajetaan.

iso jalka + läski rengas + pieni runko = no good. Ongelmaa tuskin olisi jos mun jalka ei olisi kokoa 41.

Ja lisää murheen aiheita:

Ridleyn 2013 cyclocross pyörät ovat: tät-tä-dää! levyjarru pyöriä! Miksi en tykkää?

1. En koe tarvitsevani.

2. Haluan voida kierrättää kiekko arsenaaliani vapaasti.

3. 700c/622 standardilla olevia levyjarry vanteita ei oikeastaan ole. Tai jos on niin ovat kammottavaa kuraa big time!

4. Ei vaan uppoa.

5. Tykkään vannejarruista, ihan oikeasti!

Jos nyt käy niin ikävästi että X-Fire päättää päivänsä draagisesti niin alkaa päänsärky. Minä kun ajan 41 cm cc-rungoilla ja näillä näkymin ne kaikki tuota kokoa olevat (eli X-Fire) tulevat olemaan levyjarrullisia (paitsi alumiini x-bow mutta se on työjuhta, ei vakavasti otettava laite). En jaksa uskoa että Ridley edes alkaa tekemään lippulaiva malliaan X-Nightia tuossa koossa kun pienin on nyt 50 cm.

Jos tuo runko leviää metsään ja mistään jämä varastosta ei vannejarrullista runkoa enää löydy, niin sitten alle vaihtuu Cannondale. Sitä kun valmistetaan 44 senttisenä ja geometrian poiketessa Ridleyn pyöristä niin teoriassa sen pitäisi olla ajettava.

Mitäs muita vakavasti otettavia pieniä cyclocrossareita valmistetaan? Vastaus on: ei mitään! Valinnan varaa on niin paljon että en tiedä mistä pitäisi lähteä valitsemaan.

Lievästi sanoen suututtaa. Ihan selkeästi tässä nyt kosiskellaan massoja jotka jostain kumman syystä haluavat ajaa levyjarruilla. Se on aivan varma että kansainvälisissä kisoissa ei edelleenkään tulla näkemään levyjarruja ensi kaudella, suurin syy on juuri tuo kiekkojen olematon saatavuus. Perinteet myös painavat. Ja ehkä ne kuskit myös oikeesti diggaa vannejarruista, who knows.

Voi kettu mitä shaibaa, ei ole hyvä tämä näin.

Kommentit

Suositut tekstit